Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Professional Roles of a University Teacher and Their Changes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872047" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872047 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Professional Roles of a University Teacher and Their Changes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discusses the professional roles of a university teacher, transitions between them and the ways in which the university teacher copes with his work in several simultaneous roles. Interviews performed with academics bring some of the determinants of perception and the development of these roles. The most notable transitions and the dual roles are those of student - teacher, teacher - researcher and teacher - supervisor, where the basic determinant of all the roles remains a student. While a beginning university teacher enters university trying to shed the role of a student and become a teacher, years later, after having obtained the position of associate professor, he returns to students as their supervisor who tries to prepare them for the career of a university teacher.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional Roles of a University Teacher and Their Changes

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses the professional roles of a university teacher, transitions between them and the ways in which the university teacher copes with his work in several simultaneous roles. Interviews performed with academics bring some of the determinants of perception and the development of these roles. The most notable transitions and the dual roles are those of student - teacher, teacher - researcher and teacher - supervisor, where the basic determinant of all the roles remains a student. While a beginning university teacher enters university trying to shed the role of a student and become a teacher, years later, after having obtained the position of associate professor, he returns to students as their supervisor who tries to prepare them for the career of a university teacher.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2014)

  • ISBN

    978-84-617-2484-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    5953-5960

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION A& DEVELOPMENT

  • Místo vydání

    LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN

  • Místo konání akce

    Seville Spain

  • Datum konání akce

    17. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku