Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hra dětí v kontextu vnější a vnitřní motivace aneb od vnější regulace k autoregulaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872329" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872329 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hra dětí v kontextu vnější a vnitřní motivace aneb od vnější regulace k autoregulaci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na hru dětí, zdůrazňuje její význam jako vnitřně motivované činnosti, která umožňuje rozvíjení potřeb, zájmů a potencialit každého dítěte, je významná v procesu učení, vede k seberozvoji dítěte a jeho budoucímu uplatnění. Hra je v příspěvku představena v kontextu autodeterminační teorie, která pojednává o motivovaném chování od kontrolovaného až po autonomní, zdůrazněn je tak proces zvnitřňování vnější motivace, tzv. internalizace. Příspěvek poukazuje na potřebu klást důraz na proces rozvíjení vnitřních vloh a schopností dětí, na rozvoj autonomních forem chování.

  • Název v anglickém jazyce

    Children´s Play in the Context of Extrinsic and Intrinsic Motivation, or from External Regulation to Self-Regulation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on children's play, emphasizing its importance as an intrinsically motivated activity that allows development of the child´s needs, interests and potentials. Play is also significant in the learning process, leads to child´s self-development and contributes to its future employment. In the paper, play is presented in the context of self-determination theory, which deals with motivated behaviour, ranging from controlled to autonomous, highlighting the process of internalisation of extrinsic motivation. The paper points out the need to emphasise the process of developing internal talent and skills of children and to develop forms of autonomous behaviours.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás.

  • ISBN

    978-80-210-7370-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    264-271

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    11. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku