Hra dětí v kontextu vnější a vnitřní motivace aneb od vnější regulace k autoregulaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872329" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872329 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hra dětí v kontextu vnější a vnitřní motivace aneb od vnější regulace k autoregulaci
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na hru dětí, zdůrazňuje její význam jako vnitřně motivované činnosti, která umožňuje rozvíjení potřeb, zájmů a potencialit každého dítěte, je významná v procesu učení, vede k seberozvoji dítěte a jeho budoucímu uplatnění. Hra je v příspěvku představena v kontextu autodeterminační teorie, která pojednává o motivovaném chování od kontrolovaného až po autonomní, zdůrazněn je tak proces zvnitřňování vnější motivace, tzv. internalizace. Příspěvek poukazuje na potřebu klást důraz na proces rozvíjení vnitřních vloh a schopností dětí, na rozvoj autonomních forem chování.
Název v anglickém jazyce
Children´s Play in the Context of Extrinsic and Intrinsic Motivation, or from External Regulation to Self-Regulation
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on children's play, emphasizing its importance as an intrinsically motivated activity that allows development of the child´s needs, interests and potentials. Play is also significant in the learning process, leads to child´s self-development and contributes to its future employment. In the paper, play is presented in the context of self-determination theory, which deals with motivated behaviour, ranging from controlled to autonomous, highlighting the process of internalisation of extrinsic motivation. The paper points out the need to emphasise the process of developing internal talent and skills of children and to develop forms of autonomous behaviours.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás.
ISBN
978-80-210-7370-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
264-271
Název nakladatele
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
11. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—