Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From the beginner to the mentor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873717" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873717 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://library.iated.org/publications/ICERI2015" target="_blank" >http://library.iated.org/publications/ICERI2015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From the beginner to the mentor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech Republic the common current practice does not provide support and guidance to teachers through their career. After graduation, they are left to mercy of the headmaster and colleagues in the school where they start their professional life. There is no official system to help them in the start and further development of their teaching competences. In reaction to the situation, the project "From the Beginner to the Mentor" was developed and realized at the Faculty of Humanities, Tomas Bata University in Zlín, and supported by the Ministry of Education, Youth and Sports of CR. It is intended for teachers at various levels of schools, from kindergartens to secondary schools, and deals with various aspects of teachers' way from first steps to mastering their roles - from novice, through advanced beginner and competent, to proficient teacher. In 16 modules it brings theoretical background and applications of topics like adaption support for the beginning teacher, project and coop

  • Název v anglickém jazyce

    From the beginner to the mentor

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic the common current practice does not provide support and guidance to teachers through their career. After graduation, they are left to mercy of the headmaster and colleagues in the school where they start their professional life. There is no official system to help them in the start and further development of their teaching competences. In reaction to the situation, the project "From the Beginner to the Mentor" was developed and realized at the Faculty of Humanities, Tomas Bata University in Zlín, and supported by the Ministry of Education, Youth and Sports of CR. It is intended for teachers at various levels of schools, from kindergartens to secondary schools, and deals with various aspects of teachers' way from first steps to mastering their roles - from novice, through advanced beginner and competent, to proficient teacher. In 16 modules it brings theoretical background and applications of topics like adaption support for the beginning teacher, project and coop

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    0079-0088

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku