Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873835" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873835 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie je zaměřena na vybrané otázky metodologie empirického výzkumu v pedagogice, konkrétně na metody sběru dat v kvantitativně orientovaných pedagogických výzkumech. Je určena akademickým pracovníkům vysokých škol, studentům pedagogicky zaměřenýchdoktorských studijních programů a všem zájemcům z oblasti pedagogického výzkumu. Metodologie monografie je postavena na obsahové analýze vybraných metod sběru dat, a to pedagogického pozorování, dotazníku, sociometrie, q-metodologie a sémantického diferenciálu. Hlavním cílem je identifikovat základní společné aspekty vybraných kvantitativně orientovaných metod sběru dat, a zároveň jejich specifika, kterými se navzájem odlišují. Monografie má 3 dílčí cíle. Prvním dílčím cílem je prezentovat vybrané současně využívané metody sběru dat, které se aplikují v kvantitativně orientovaném pedagogickém výzkumu, a na příkladech konkrétních technik sběru dat z reálných výzkumných šetření poukázat na možnosti jejich konstrukce, aplikace, ale předevš
Název v anglickém jazyce
Quantitative data collection methods in educational research
Popis výsledku anglicky
The monograph is focused on selected questions of the methodology of empirical research in pedagogy, namely methods of data collection in quantitatively oriented pedagogical research. It is intended for academic staff of universities, doctoral students and all those interested in the field of educational research. Methodology of the monograph is based on the content analysis of selected data collection methods: pedagogical observation, questionnaire, sociometrics, qmethodology and semantic differential.The main objective is to identify common essential aspects of selected quantitatively-oriented methods of data collection, as well as their specificities. The monograph has three partial objectives. The first is to present selected methods of data collection that are currently applied in quantitatively oriented educational research. We want to point out the possibilities of their design, application, but also statistical data analysis using examples of specific techniques of collecting
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7454-553-5
Počet stran knihy
133
Název nakladatele
Academia Centrum UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—