Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching the grammar of questions and negations: an innovative approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63516782" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63516782 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/jolace.2017.5.issue-3/jolace-2017-0033/jolace-2017-0033.pdf" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/jolace.2017.5.issue-3/jolace-2017-0033/jolace-2017-0033.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/jolace-2017-0033" target="_blank" >10.1515/jolace-2017-0033</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching the grammar of questions and negations: an innovative approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents an innovative approach to teaching English tenses, more precisely to teaching the grammar of questions and negative sentences. It describes, analyses and compares the innovative top-down approach with the traditional methods. It introduces the reader to the theoretical concept of the English predicate structure, on which the new approach is based. Consequently the paper explains how the theoretical approach may be beneficial in practice, i.e. in English language teaching. Compared to the traditional methods, the paper shows that the grammar of questions and negatives of all tenses can be explained using three simple rules. Finally, the paper lists the advantages and disadvantages of the new method and suggests suitable target students.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching the grammar of questions and negations: an innovative approach

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents an innovative approach to teaching English tenses, more precisely to teaching the grammar of questions and negative sentences. It describes, analyses and compares the innovative top-down approach with the traditional methods. It introduces the reader to the theoretical concept of the English predicate structure, on which the new approach is based. Consequently the paper explains how the theoretical approach may be beneficial in practice, i.e. in English language teaching. Compared to the traditional methods, the paper shows that the grammar of questions and negatives of all tenses can be explained using three simple rules. Finally, the paper lists the advantages and disadvantages of the new method and suggests suitable target students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60201 - General language studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Language and Cultural Education

  • ISSN

    1339-4584

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    144-156

  • Kód UT WoS článku

    000419695500009

  • EID výsledku v databázi Scopus