Teaching the grammar of questions and negations: an innovative approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63516782" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63516782 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/jolace.2017.5.issue-3/jolace-2017-0033/jolace-2017-0033.pdf" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/jolace.2017.5.issue-3/jolace-2017-0033/jolace-2017-0033.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/jolace-2017-0033" target="_blank" >10.1515/jolace-2017-0033</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching the grammar of questions and negations: an innovative approach
Popis výsledku v původním jazyce
This article presents an innovative approach to teaching English tenses, more precisely to teaching the grammar of questions and negative sentences. It describes, analyses and compares the innovative top-down approach with the traditional methods. It introduces the reader to the theoretical concept of the English predicate structure, on which the new approach is based. Consequently the paper explains how the theoretical approach may be beneficial in practice, i.e. in English language teaching. Compared to the traditional methods, the paper shows that the grammar of questions and negatives of all tenses can be explained using three simple rules. Finally, the paper lists the advantages and disadvantages of the new method and suggests suitable target students.
Název v anglickém jazyce
Teaching the grammar of questions and negations: an innovative approach
Popis výsledku anglicky
This article presents an innovative approach to teaching English tenses, more precisely to teaching the grammar of questions and negative sentences. It describes, analyses and compares the innovative top-down approach with the traditional methods. It introduces the reader to the theoretical concept of the English predicate structure, on which the new approach is based. Consequently the paper explains how the theoretical approach may be beneficial in practice, i.e. in English language teaching. Compared to the traditional methods, the paper shows that the grammar of questions and negatives of all tenses can be explained using three simple rules. Finally, the paper lists the advantages and disadvantages of the new method and suggests suitable target students.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60201 - General language studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Language and Cultural Education
ISSN
1339-4584
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
144-156
Kód UT WoS článku
000419695500009
EID výsledku v databázi Scopus
—