Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational Value from the Perspective of Bilingual and Multilingual Pupils from a Different Cultural Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63518396" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63518396 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2017_10_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2017_10_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational Value from the Perspective of Bilingual and Multilingual Pupils from a Different Cultural Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this contribution is to define the importance of educational value of pupils from bilingual, anglophone backgrounds. The survey is based on assumptions. Firstly, the cultural background of pupils is an important socialising determinant and the fact that school education is perceived as the key to the success of an individual in society. The importance that individuals ascribe to the educational value is later reflected in their individual educational and future career trajectories. In the research, we did not only concentrate on capturing the position of the educational value in the value system of the pupil enrolled in the secondary education level, but also on mapping the main aspects that determine the process of constructing it within the individual&apos;s value system and the importance of education from a transgenerational perspective. The result of the research was the comparison of the total data obtained from monolingual and bilingual environments.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Value from the Perspective of Bilingual and Multilingual Pupils from a Different Cultural Environment

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this contribution is to define the importance of educational value of pupils from bilingual, anglophone backgrounds. The survey is based on assumptions. Firstly, the cultural background of pupils is an important socialising determinant and the fact that school education is perceived as the key to the success of an individual in society. The importance that individuals ascribe to the educational value is later reflected in their individual educational and future career trajectories. In the research, we did not only concentrate on capturing the position of the educational value in the value system of the pupil enrolled in the secondary education level, but also on mapping the main aspects that determine the process of constructing it within the individual&apos;s value system and the importance of education from a transgenerational perspective. The result of the research was the comparison of the total data obtained from monolingual and bilingual environments.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    October

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1000-1004

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85044706430