Významné oblasti pozitivního klimatu školy v kontextu vybraných modelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63520885" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63520885 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2018080125" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/lifele2018080125</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2018080125" target="_blank" >10.11118/lifele2018080125</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Významné oblasti pozitivního klimatu školy v kontextu vybraných modelů
Popis výsledku v původním jazyce
Teoretická studie se věnuje problematice klimatu školy. Konkrétně se zaměřuje na jev pozitivního klimatu školy a jeho konkrétních oblastí. V textu jsou uvedeny a popsány základní pojmy, mezi něž patří klima třídy, klima výuky nebo klima učitelského sboru. Významnou část příspěvku tvoří konkrétní modely pozitivního klimatu školy, kde jsou na základě různých výzkumných šetření definovány oblasti, které jsou pro pozitivní klima stěžejní. V závěru příspěvku jsou popsány tři významné oblasti pozitivního klimatu, které se ve vybraných modelech často opakují, tudíž je možné považovat je za důležité.
Název v anglickém jazyce
Important Areas of Positive School Climate in the Context of Selected Models
Popis výsledku anglicky
This theoretical study focus on the school climate. In particular, it focus on the phenomenon of the positive school climate and its specific areas. The aim of the paper is to describe important areas of the positive climate based on the analysis of selected positive climate models. The text describes bacis concepts, such as classroom climate, learning climate, or teacher staff climate. In the final part of the paper three important areas of the positive climate are describes, which repeatedly appear in the selected models, so they can be considered important.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
25-41
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—