Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Comparison of Professional Careers of Early Childhool Teachers: A Qualitative Investigation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521596" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521596 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2018online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2018online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Comparison of Professional Careers of Early Childhool Teachers: A Qualitative Investigation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study was to describe the development of preschool and primary school teachers’ careers. The theoretical portion of this study summarizes knowledge about a teacher’s profession and the development of a teacher’s career. The results of qualitatively oriented research are presented in the empirical portion. The researched data was obtained through twenty in-depth interviews that were conducted with teachers and kindergarten school directors, teachers, and head teachers at primary schools. By analysing and processing interviews, categories that capture the teachers’ career paths were identified. The processing and evaluation of obtained data led to the creation of a theoretical model of the career path of preschool and primary school teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    A Comparison of Professional Careers of Early Childhool Teachers: A Qualitative Investigation

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study was to describe the development of preschool and primary school teachers’ careers. The theoretical portion of this study summarizes knowledge about a teacher’s profession and the development of a teacher’s career. The results of qualitatively oriented research are presented in the empirical portion. The researched data was obtained through twenty in-depth interviews that were conducted with teachers and kindergarten school directors, teachers, and head teachers at primary schools. By analysing and processing interviews, categories that capture the teachers’ career paths were identified. The processing and evaluation of obtained data led to the creation of a theoretical model of the career path of preschool and primary school teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    IV/2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    IV/2018

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    16-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus