Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INTERAKCE MEZI ÚROVNĚMI AUTOREGULACE A PROCESY SOCIÁLNÍHO VYLOUČENÍ U DĚTÍ A DOSPÍVAJÍCÍCH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523349" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523349 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    INTERAKCE MEZI ÚROVNĚMI AUTOREGULACE A PROCESY SOCIÁLNÍHO VYLOUČENÍ U DĚTÍ A DOSPÍVAJÍCÍCH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstrakt: Předkládaná studie je shrnutím současných českých i zahraničních poznatků o vztazích mezi autoregulací a sociálním vyloučením u dětí a dospívajících. Vymezení hlavních pojmů bylo zpracováno s přihlédnutím ke vzájemnému kontextu. Proces sociální exkluze je nahlížen z hlediska užšího vymezení, kdy postupně dochází k sociálnímu vyloučení jedince ve skupině. Dříve realizované studie usilovaly o identifikaci nedostatků dětské autoregulace, které byly původně předpokládanou hlavní příčinou sociálního vyloučení dítěte. Výsledky však obracely pozornost také opačným směrem. Závěrečná část příspěvku je věnována úvahám nad těmito přístupy, které se pokoušejí zejména prostřednictvím longitudinálních výzkumů porozumět obousměrné interakci mezi jednotlivými úrovněmi autoregulace a procesy sociálního vyloučení.

  • Název v anglickém jazyce

    THE INTERACTION AMONG LEVELS OF SELF-REGULATION AND PROCESSES OF SOCIAL EXCLUSION

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract: This study is a summary of current Czech and foreign knowledge about the relationships between self-regulation and social exclusion in children and adolescents. The definition of the main concepts has been elaborated taking into account the context. The process of social exclusion is viewed from the point of a narrower definition, when the social exclusion of the individual occurs gradually in the group. Previous studies have attempted to identify the deficits of childrens‘ self-regulation, which were originally supposed to be the main cause of social exclusion of a child. However, the results turned their attention also in the opposite direction. The final part of the contribution is devoted to reflections on individual approaches, which attempt through longitudinal research to understand to the two-way interaction among levels of self-regulation and processes of social exclusion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-04816S" target="_blank" >GA17-04816S: Dynamika autoregulace u sociálně vyloučených žáků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PHD Existence 2019 &quot;Tělo a mysl&quot;

  • ISBN

    978-80-244-5544-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    97-109

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    21. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku