Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contrastive vs non-contrastive meta-phonetic input in teaching foreign language pronunciation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526037" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526037 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://journals.openedition.org/lidil/7377" target="_blank" >http://journals.openedition.org/lidil/7377</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4000/lidil.7377" target="_blank" >10.4000/lidil.7377</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contrastive vs non-contrastive meta-phonetic input in teaching foreign language pronunciation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Almost every study on explicit meta-phonetic instruction in teaching foreign language (L2) pronunciation confirms its facilitating effect. However, hardly any studies applying contrastive (L1-L2) meta-phonetic instruction are available so far. The current study examines the effectiveness of contrastive meta-phonetic input in comparison with the effectiveness of non-contrastive (L2) meta-phonetic input via the laboratory analysis of 80 adult Slovak speakers&apos; English pronunciation. Their English pronunciation quality, as reflected in the formant structure of vowels is measured before and after the contrastive input in the experimental group and non-contrastive input in the control group. The values are then compared to the standard values of British English vowels. It is hypothesized that English vowels produced by the experimental group approximate to the standard values more than the vowels produced by the control group. The results showed a more significant approximation in the experimental group which indicates higher effectiveness of contrastive meta-phontic input in teaching foreign language pronunciation. © Lidil.

  • Název v anglickém jazyce

    Contrastive vs non-contrastive meta-phonetic input in teaching foreign language pronunciation

  • Popis výsledku anglicky

    Almost every study on explicit meta-phonetic instruction in teaching foreign language (L2) pronunciation confirms its facilitating effect. However, hardly any studies applying contrastive (L1-L2) meta-phonetic instruction are available so far. The current study examines the effectiveness of contrastive meta-phonetic input in comparison with the effectiveness of non-contrastive (L2) meta-phonetic input via the laboratory analysis of 80 adult Slovak speakers&apos; English pronunciation. Their English pronunciation quality, as reflected in the formant structure of vowels is measured before and after the contrastive input in the experimental group and non-contrastive input in the control group. The values are then compared to the standard values of British English vowels. It is hypothesized that English vowels produced by the experimental group approximate to the standard values more than the vowels produced by the control group. The results showed a more significant approximation in the experimental group which indicates higher effectiveness of contrastive meta-phontic input in teaching foreign language pronunciation. © Lidil.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lidil

  • ISSN

    1146-6480

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    FR - Francouzská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090512332