Pohled zevnitř na učitelské sbory mateřských a základních škol. Sociální klima učitelských sborů ve vybraných školních organizacích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526837" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526837 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45960" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45960</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7454-960-1" target="_blank" >10.7441/978-80-7454-960-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohled zevnitř na učitelské sbory mateřských a základních škol. Sociální klima učitelských sborů ve vybraných školních organizacích
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zaměřuje na sociální klima ve vybraných školních organizacích. Jedná se o náhled na učitelské sbory základních škol v návaznosti na dosavadní zjištění nejen autorů této publikace a dále se autoři věnují klimatu sborů mateřských škol, kterým byla výzkumná pozornost doposud věnována méně než sborům na vyšších stupních vzdělávání. Kapitoly opírající se o výzkumná data jsou provázány komparativním pohledem – autoři hledali polarity a komplementarity vnímaných kvalit klimatu sboru učiteli či řediteli, na základní škole pak učiteli prvního a druhého stupně. Výsledky zkoumání klimatu vybraných učitelských sborů v mateřských a základních školách poukazují na aktéry vnímané třecí plochy i na faktory utváření klimatu, jakým je třeba věnovat výzkumně další pozornost. Objevují se rozdíly pohledu ředitelů a učitelů, problematická vytíženost řídících pracovníků, neumožňující posilování sociálních vztahů ve škole. Překvapivá zjištění nabízí rovněž šetření zaměřené na učitelské sbory prvního a druhého stupně základní školy. Realizace kvantitativně i kvalitativně orientovaného výzkumu pak dokládá funkčnost smíšeného designu, který autoři hodnotí jako optimální pro získání relevantních dat.
Název v anglickém jazyce
Inside view on teachin staffs at preschool and primary school. Social climate of teaching staffs in selected school organizations
Popis výsledku anglicky
The publication focuses on the social climate in selected school organizations. The authors present an insight into primary school teaching staff in connection with the previous findings, and the authors also focus on the climate of preschool teaching staff, to which research attention has so far been paid less than in higher education levels. A comparative approach links chapters based on research data - the authors sought the polarities and complementarities of climate's perceived qualities by teachers or principals and primary school by first and second-grade teachers. The research findings related to the climate of selected teaching staff in preschools and primary schools point to climate formation factors and the questionable situations perceived by authors, which need further attention. There are differences in principals' and teachers' perspectives, managers' complex workload, not allowing the strengthening of social relations at school. The authors also offer surprising findings in the survey focused on primary and secondary school teachers. The implementation of quantitatively and qualitatively oriented research then demonstrates mixed design functionality, which the authors evaluate as optimal for obtaining relevant data.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7454-961-8
Počet stran knihy
162
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—