Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohled zevnitř na učitelské sbory mateřských a základních škol. Sociální klima učitelských sborů ve vybraných školních organizacích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526837" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526837 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45960" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45960</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7454-960-1" target="_blank" >10.7441/978-80-7454-960-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohled zevnitř na učitelské sbory mateřských a základních škol. Sociální klima učitelských sborů ve vybraných školních organizacích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se zaměřuje na sociální klima ve vybraných školních organizacích. Jedná se o náhled na učitelské sbory základních škol v návaznosti na dosavadní zjištění nejen autorů této publikace a dále se autoři věnují klimatu sborů mateřských škol, kterým byla výzkumná pozornost doposud věnována méně než sborům na vyšších stupních vzdělávání. Kapitoly opírající se o výzkumná data jsou provázány komparativním pohledem – autoři hledali polarity a komplementarity vnímaných kvalit klimatu sboru učiteli či řediteli, na základní škole pak učiteli prvního a druhého stupně. Výsledky zkoumání klimatu vybraných učitelských sborů v mateřských a základních školách poukazují na aktéry vnímané třecí plochy i na faktory utváření klimatu, jakým je třeba věnovat výzkumně další pozornost. Objevují se rozdíly pohledu ředitelů a učitelů, problematická vytíženost řídících pracovníků, neumožňující posilování sociálních vztahů ve škole. Překvapivá zjištění nabízí rovněž šetření zaměřené na učitelské sbory prvního a druhého stupně základní školy. Realizace kvantitativně i kvalitativně orientovaného výzkumu pak dokládá funkčnost smíšeného designu, který autoři hodnotí jako optimální pro získání relevantních dat.

  • Název v anglickém jazyce

    Inside view on teachin staffs at preschool and primary school. Social climate of teaching staffs in selected school organizations

  • Popis výsledku anglicky

    The publication focuses on the social climate in selected school organizations. The authors present an insight into primary school teaching staff in connection with the previous findings, and the authors also focus on the climate of preschool teaching staff, to which research attention has so far been paid less than in higher education levels. A comparative approach links chapters based on research data - the authors sought the polarities and complementarities of climate&apos;s perceived qualities by teachers or principals and primary school by first and second-grade teachers. The research findings related to the climate of selected teaching staff in preschools and primary schools point to climate formation factors and the questionable situations perceived by authors, which need further attention. There are differences in principals&apos; and teachers&apos; perspectives, managers&apos; complex workload, not allowing the strengthening of social relations at school. The authors also offer surprising findings in the survey focused on primary and secondary school teachers. The implementation of quantitatively and qualitatively oriented research then demonstrates mixed design functionality, which the authors evaluate as optimal for obtaining relevant data.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7454-961-8

  • Počet stran knihy

    162

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy