Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DISTANCE LEARNING OF FOSTER CHILDREN IN PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION DURING COVID 19 PANDEMIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63544738" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63544738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2021.1501" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2021.1501</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2021.1501" target="_blank" >10.21125/iceri.2021.1501</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DISTANCE LEARNING OF FOSTER CHILDREN IN PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION DURING COVID 19 PANDEMIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pandemia COVID-19 has launched new ways of learning at home and the increased use of online educational tools and approaches. This situation inevitably leads to reflections on the educational environment and background of the children and the vital help and support of parents. This study focuses on the foster parents&apos; perspective of homeschooling and e-learning. The elderly foster parents try to adapt to this new situation and accomplish their task to raise and homeschool two boys 10 and 12 years old that have in their legal care. With the specific factors done by the environment and background of this type of family, there might be an educational disadvantage.

  • Název v anglickém jazyce

    DISTANCE LEARNING OF FOSTER CHILDREN IN PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION DURING COVID 19 PANDEMIC

  • Popis výsledku anglicky

    Pandemia COVID-19 has launched new ways of learning at home and the increased use of online educational tools and approaches. This situation inevitably leads to reflections on the educational environment and background of the children and the vital help and support of parents. This study focuses on the foster parents&apos; perspective of homeschooling and e-learning. The elderly foster parents try to adapt to this new situation and accomplish their task to raise and homeschool two boys 10 and 12 years old that have in their legal care. With the specific factors done by the environment and background of this type of family, there might be an educational disadvantage.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2021 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-34549-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    6640-6644

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    8. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku