DISTANCE LEARNING OF FOSTER CHILDREN IN PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION DURING COVID 19 PANDEMIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63544738" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63544738 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2021.1501" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2021.1501</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2021.1501" target="_blank" >10.21125/iceri.2021.1501</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DISTANCE LEARNING OF FOSTER CHILDREN IN PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION DURING COVID 19 PANDEMIC
Popis výsledku v původním jazyce
Pandemia COVID-19 has launched new ways of learning at home and the increased use of online educational tools and approaches. This situation inevitably leads to reflections on the educational environment and background of the children and the vital help and support of parents. This study focuses on the foster parents' perspective of homeschooling and e-learning. The elderly foster parents try to adapt to this new situation and accomplish their task to raise and homeschool two boys 10 and 12 years old that have in their legal care. With the specific factors done by the environment and background of this type of family, there might be an educational disadvantage.
Název v anglickém jazyce
DISTANCE LEARNING OF FOSTER CHILDREN IN PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION DURING COVID 19 PANDEMIC
Popis výsledku anglicky
Pandemia COVID-19 has launched new ways of learning at home and the increased use of online educational tools and approaches. This situation inevitably leads to reflections on the educational environment and background of the children and the vital help and support of parents. This study focuses on the foster parents' perspective of homeschooling and e-learning. The elderly foster parents try to adapt to this new situation and accomplish their task to raise and homeschool two boys 10 and 12 years old that have in their legal care. With the specific factors done by the environment and background of this type of family, there might be an educational disadvantage.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI2021 Proceedings
ISBN
978-84-09-34549-6
ISSN
2340-1095
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
6640-6644
Název nakladatele
IATED Academy
Místo vydání
Valencia
Místo konání akce
online
Datum konání akce
8. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—