Hodnocení vztahu k Romům a jejich znalostí z oblasti romské kultury u starších studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně v oboru sociální pedagogika a andragogika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63574338" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63574338 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení vztahu k Romům a jejich znalostí z oblasti romské kultury u starších studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně v oboru sociální pedagogika a andragogika
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá tématem hodnocení vztahu k Romům u studentů Sociální pedagogiky a Andragogiky kombinovaného studia na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně v roce 2016 a 2022. Kvantitativně orientovaným výzkumem se snažíme zjistit statisticky významné rozdíly v hodnocení mezi jednotlivými skupinami studentů dle studijního zaměření a času, ve kterém byl proveden sběr dat prostřednictvím dotazníkového šetření. Zjišťujeme také povědomí studentů o osobnostech oblasti romské kultury. Celkem se do našeho výzkumu zapojilo 321 studentů. V roce 2016 to bylo 254 studentů a v roce 2022 67 studentů. Výsledky této studie mohou sloužit jako inspirace a podklad pro další realizaci výzkumu v oblasti poznávání, prezentace romské kultury, jejího využití v interkulturní edukaci a přínosu romských osobností pro lepší interetnické soužití ve společnosti a kvalitnější připravu budoucích profesionálů v oblasti výchovy a vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Assessment of the relationship with others and their knowledge of Roma culture among senior students at the University of Tomas Bata in Zlín in the department of social pedagogy and andragogy
Popis výsledku anglicky
The paper deaůs woth the topic of evaluating the relationship to roma among students of social pedagogy and andragogy combined studies at Tomas Bata University in Zlín in 2016 and 2022. Using a quantitative research design, we seek to identify statistically significant differences in ratings between different groups of students according to their field of study and the time at which the data were collected through a questionnaire survey. We are also finding aout about students´ awareness of personalities in the field of romani culture. In total, 321 students participated in our research. In 2016 it was 254 students and in 2022 it is 67 students. The results of this study can serve as inspiration and a basis for further research in the area of cognition and presentation of romani culture, its use in intersultural education, and the contribution of romani personalities to better interethnic coexistence in society and better preparation of future professionals in the field of education and training.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Andragogické Štúdie 2023
ISBN
978-80-565-1601-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
120-129
Název nakladatele
Národný inštitút vzdelávania a mládeže
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
20. 4. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—