Reflektivní deníky v profesní přípravě studentů učitelství prvního stupně základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63585418" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63585418 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://capv.cz/reflektivni-deniky-v-profesni-priprave-studentu-ucitelstvi-prvniho-stupne-zakladnich-skol/?doing_wp_cron=1740685819.0308899879455566406250" target="_blank" >https://capv.cz/reflektivni-deniky-v-profesni-priprave-studentu-ucitelstvi-prvniho-stupne-zakladnich-skol/?doing_wp_cron=1740685819.0308899879455566406250</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reflektivní deníky v profesní přípravě studentů učitelství prvního stupně základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělávání studentů učitelství zahrnuje reflexi jejich praxe, během které zkoumají zkušenosti vedoucí k porozumění komplikovaných jevů. Analýza pedagogické činnosti je proto nutná, neboť umožňuje zamýšlet se nad jednotlivými složkami výuky a plánovat budoucí kroky. Zároveň studenti nalézají odpovědi na otázky, proč ve výuce nastaly problémy. Sloužit k reflexi mohou jejich reflektivní deníky, pomocí kterých se zdokonalují ve vnímání vlastních zkušeností, silných stránek, ale i oblastí vyžadujících zlepšení. Studenti v denících vyjadřují své pocity, což pomáhá s vyrovnáním se s emocemi spojenými s výukou.
Název v anglickém jazyce
Reflective diaries in the professional training of primary school teacher students
Popis výsledku anglicky
The education of student teachers involves reflection on their teaching practice, during which they explore experiences leading to an understanding of complex phenomena. Analysis of teaching practice is therefore necessary, as it enables reflection on the different components of teaching and planning for future actions. At the same time, students find answers to questions about why problems have arisen in their teaching. Their reflective journals can be used to improve their perception of their own experience, strengths, and areas for improvement. Students express their feelings in the journals, which helps with coping withthe emotions associated with teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání
ISBN
978-80-7392-421-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
142-145
Název nakladatele
MSD spol. s r.o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—