Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DOES THE PACKAGING CHANGE THE PERCEIVED TASTE OF BEER? RESULTS FROM A BEER EXPERIMENT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F20%3AN0100365" target="_blank" >RIV/71226401:_____/20:N0100365 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.efzg.unizg.hr/market" target="_blank" >http://www.efzg.unizg.hr/market</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22598/mt/2020.32.1.65" target="_blank" >10.22598/mt/2020.32.1.65</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DOES THE PACKAGING CHANGE THE PERCEIVED TASTE OF BEER? RESULTS FROM A BEER EXPERIMENT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The results of the exper- iment show that beer consumer behavior can be influ- enced by the beer packaging material. If consumers knew that the beer had been poured from a glass bottle, they assessed its taste better than if they had no infor- mation on the type of beer packaging. Similarly, the opposite was found to be true of the plastic bottle – if consumers knew that the beer had been poured from a plastic bottle, they said it tasted worse than if they had no such information. No statistically significant differ- ence was found in the tasting of canned beer with or without the knowledge of the packaging material.

  • Název v anglickém jazyce

    DOES THE PACKAGING CHANGE THE PERCEIVED TASTE OF BEER? RESULTS FROM A BEER EXPERIMENT

  • Popis výsledku anglicky

    The results of the exper- iment show that beer consumer behavior can be influ- enced by the beer packaging material. If consumers knew that the beer had been poured from a glass bottle, they assessed its taste better than if they had no infor- mation on the type of beer packaging. Similarly, the opposite was found to be true of the plastic bottle – if consumers knew that the beer had been poured from a plastic bottle, they said it tasted worse than if they had no such information. No statistically significant differ- ence was found in the tasting of canned beer with or without the knowledge of the packaging material.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MARKET-TRŽIŠTE

  • ISSN

    0353-4790

  • e-ISSN

    1849-1383

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    65-78

  • Kód UT WoS článku

    000542476100005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090813132