DOES THE PACKAGING CHANGE THE PERCEIVED TASTE OF BEER? RESULTS FROM A BEER EXPERIMENT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F20%3AN0100365" target="_blank" >RIV/71226401:_____/20:N0100365 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.efzg.unizg.hr/market" target="_blank" >http://www.efzg.unizg.hr/market</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.22598/mt/2020.32.1.65" target="_blank" >10.22598/mt/2020.32.1.65</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DOES THE PACKAGING CHANGE THE PERCEIVED TASTE OF BEER? RESULTS FROM A BEER EXPERIMENT
Popis výsledku v původním jazyce
The results of the exper- iment show that beer consumer behavior can be influ- enced by the beer packaging material. If consumers knew that the beer had been poured from a glass bottle, they assessed its taste better than if they had no infor- mation on the type of beer packaging. Similarly, the opposite was found to be true of the plastic bottle – if consumers knew that the beer had been poured from a plastic bottle, they said it tasted worse than if they had no such information. No statistically significant differ- ence was found in the tasting of canned beer with or without the knowledge of the packaging material.
Název v anglickém jazyce
DOES THE PACKAGING CHANGE THE PERCEIVED TASTE OF BEER? RESULTS FROM A BEER EXPERIMENT
Popis výsledku anglicky
The results of the exper- iment show that beer consumer behavior can be influ- enced by the beer packaging material. If consumers knew that the beer had been poured from a glass bottle, they assessed its taste better than if they had no infor- mation on the type of beer packaging. Similarly, the opposite was found to be true of the plastic bottle – if consumers knew that the beer had been poured from a plastic bottle, they said it tasted worse than if they had no such information. No statistically significant differ- ence was found in the tasting of canned beer with or without the knowledge of the packaging material.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MARKET-TRŽIŠTE
ISSN
0353-4790
e-ISSN
1849-1383
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
65-78
Kód UT WoS článku
000542476100005
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85090813132