Reklama na nadspotřebu: Kritická diskurzivní analýza nabídkových letáků vybraných obchodních řetězců
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F20%3AN0100366" target="_blank" >RIV/71226401:_____/20:N0100366 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2020/05/06_REKLAMA-NA-NADSPOT%C5%98EBU.pdf" target="_blank" >http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2020/05/06_REKLAMA-NA-NADSPOT%C5%98EBU.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reklama na nadspotřebu: Kritická diskurzivní analýza nabídkových letáků vybraných obchodních řetězců
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou nabídkových letáků obchodních řetězců a možností jejich vlivu na generování nadspotřeby českých spotřebitelů. Cílem příspěvku bylo určit, zda nabídkové letáky vybraných obchodních řetězců mohou svým obsahem vyvolávat takové spotřební chování, které vede k nadspotřebě. Pro obsahovou a kritickou diskurzivní analýzu byly vybrány letáky řetězců Kaufland a Lidl. Výsledky ukázaly, že oba řetězce používají ve svých letácích takové výrazové prostředky a narativy, které v důsledku vedou ke spotřebitelskému chování, které lze označit jako nadspotřebu. Kaufland tak činí prostřednictvím nabídky velkého množství zlevněných produktů, Lidl pak nejčastěji prostřednictvím nabídky nadstandardního množství produktu za zvýhodněnou cenu.
Název v anglickém jazyce
The Promotion of Overconsumtion: A Critical Discourse Analysis of Selected Chain Stores Flyers
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the issue of the retail chain´s sales flyers and its possibility to generate overconsumption within the Czech consumers. The paper aimed to determine whether the Sales flyers of selected retail chains can cause consumption behavior that leads to overconsumption. Flyers of Kaufland and Lidl were chosen for content and critical discourse analysis. The results showed that both chains use expressive means and narratives in their flyers, which, as a result, lead to consumer behavior that can be described as over-consumption. Kaufland does so by offering a large quantity of discounted products, Lidl most often by providing an extra amount of product at a discounted price.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50803 - Information science (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics Management Innovation
ISSN
1804-1299
e-ISSN
1805-353X
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
36-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—