Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reklama na nadspotřebu: Kritická diskurzivní analýza nabídkových letáků vybraných obchodních řetězců

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F20%3AN0100366" target="_blank" >RIV/71226401:_____/20:N0100366 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2020/05/06_REKLAMA-NA-NADSPOT%C5%98EBU.pdf" target="_blank" >http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2020/05/06_REKLAMA-NA-NADSPOT%C5%98EBU.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reklama na nadspotřebu: Kritická diskurzivní analýza nabídkových letáků vybraných obchodních řetězců

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problematikou nabídkových letáků obchodních řetězců a možností jejich vlivu na generování nadspotřeby českých spotřebitelů. Cílem příspěvku bylo určit, zda nabídkové letáky vybraných obchodních řetězců mohou svým obsahem vyvolávat takové spotřební chování, které vede k nadspotřebě. Pro obsahovou a kritickou diskurzivní analýzu byly vybrány letáky řetězců Kaufland a Lidl. Výsledky ukázaly, že oba řetězce používají ve svých letácích takové výrazové prostředky a narativy, které v důsledku vedou ke spotřebitelskému chování, které lze označit jako nadspotřebu. Kaufland tak činí prostřednictvím nabídky velkého množství zlevněných produktů, Lidl pak nejčastěji prostřednictvím nabídky nadstandardního množství produktu za zvýhodněnou cenu.

  • Název v anglickém jazyce

    The Promotion of Overconsumtion: A Critical Discourse Analysis of Selected Chain Stores Flyers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of the retail chain´s sales flyers and its possibility to generate overconsumption within the Czech consumers. The paper aimed to determine whether the Sales flyers of selected retail chains can cause consumption behavior that leads to overconsumption. Flyers of Kaufland and Lidl were chosen for content and critical discourse analysis. The results showed that both chains use expressive means and narratives in their flyers, which, as a result, lead to consumer behavior that can be described as over-consumption. Kaufland does so by offering a large quantity of discounted products, Lidl most often by providing an extra amount of product at a discounted price.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics Management Innovation

  • ISSN

    1804-1299

  • e-ISSN

    1805-353X

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    36-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus