Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigation of Indoor Air Quality in the Nursery School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001575" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001575 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2019/6.2/S27.062" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgem2019/6.2/S27.062</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2019/6.2/S27.062" target="_blank" >10.5593/sgem2019/6.2/S27.062</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of Indoor Air Quality in the Nursery School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are many studies focusing on indoor air quality in primary and secondary schools. Nevertheless, studies in nursery schools are still few. Concentrations of indoor air pollutants are typically 2-5 times higher, and occasionally 100 times higher than outdoors. Children spend more time in nursery and preschools than in any other indoor microenvironment besides home. It is generally assumed that preschool students are more susceptible to the adverse effects of poor indoor air quality (IAQ) than elementary or middle school students due to their activities. The parameters of indoor air quality in nursery school during the period as introducing case study is measured. The assessment is based on the measurement of indoor air temperature, relative humidity (RH), and Carbon Dioxide (CO2) and total volatile organic compounds (TVOC) concentration. Likewise, individual VOC concentrations are also monitored. The air temperature and relative humidity are set with data logger Testo 480. An ultra-fast electronic nose based on gas chromatography is used for the analysis of individual VOCs and a photoionization detector with a UV lamp was used for the determination of total volatile organic compounds (TVOC) concentration.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of Indoor Air Quality in the Nursery School

  • Popis výsledku anglicky

    There are many studies focusing on indoor air quality in primary and secondary schools. Nevertheless, studies in nursery schools are still few. Concentrations of indoor air pollutants are typically 2-5 times higher, and occasionally 100 times higher than outdoors. Children spend more time in nursery and preschools than in any other indoor microenvironment besides home. It is generally assumed that preschool students are more susceptible to the adverse effects of poor indoor air quality (IAQ) than elementary or middle school students due to their activities. The parameters of indoor air quality in nursery school during the period as introducing case study is measured. The assessment is based on the measurement of indoor air temperature, relative humidity (RH), and Carbon Dioxide (CO2) and total volatile organic compounds (TVOC) concentration. Likewise, individual VOC concentrations are also monitored. The air temperature and relative humidity are set with data logger Testo 480. An ultra-fast electronic nose based on gas chromatography is used for the analysis of individual VOCs and a photoionization detector with a UV lamp was used for the determination of total volatile organic compounds (TVOC) concentration.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Multidisciplinary Scientific GeoConference Surveying Geology and Mining Ecology Management, SGEM

  • ISBN

    9786197408898

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    487-494

  • Název nakladatele

    STEF92 TECHNOLOGY LTD

  • Místo vydání

    Sofia, Bulgaria

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    30. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku