Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MOTIVATING AND REWARDING EMPLOYEES IN CONSTRUCTION ENGINEERING SMEs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F23%3A00002648" target="_blank" >RIV/75081431:_____/23:00002648 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1302/papers/A_kaisersatova.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1302/papers/A_kaisersatova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MOTIVATING AND REWARDING EMPLOYEES IN CONSTRUCTION ENGINEERING SMEs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article evaluates motivation and reward systems in small and medium-sized enterprises in the Czech construction engineering sector. The research sample involved four companies comprising 53 employees. Our findings showed that firms use various motivation tools stretching over all four quadrants, indicating the worst results in education and development. The employees still mostly appreciate monetary rewards and feel motivated by the company. The reward scheme is different through regions and national salary levels. What strengthens motivation is effective interpersonal communication between managers and workers, focusing on motives and benefits of the least weighted scaling.

  • Název v anglickém jazyce

    MOTIVATING AND REWARDING EMPLOYEES IN CONSTRUCTION ENGINEERING SMEs

  • Popis výsledku anglicky

    The article evaluates motivation and reward systems in small and medium-sized enterprises in the Czech construction engineering sector. The research sample involved four companies comprising 53 employees. Our findings showed that firms use various motivation tools stretching over all four quadrants, indicating the worst results in education and development. The employees still mostly appreciate monetary rewards and feel motivated by the company. The reward scheme is different through regions and national salary levels. What strengthens motivation is effective interpersonal communication between managers and workers, focusing on motives and benefits of the least weighted scaling.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ad Alta - Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    128-133

  • Kód UT WoS článku

    001143971400028

  • EID výsledku v databázi Scopus