Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
Cíle projektu
Výzkum umožní hloubkově prozkoumat teoretickou i praktickou složku pregraduální přípravy učitelů ve vztahu k aktuálnímu tématu diverzity. Diverzita je konceptualizována jako vyjednávaná v každodenních interakcích. Výzkum je zasazen do tradice školní etnografie, přičemž konkrétně uplatňuje multi-sited etnografii, vhodnou k souběžnému studiu vazeb mezi více souvisejícími kontexty (univerzita a základní škola). Výzkum se zaměřuje 1) na způsoby, kterými jsou studenti učitelství navazujícího magisterského studia seznamováni s principy práce s diverzitou v obecně pedagogických předmětech v rámci jejich studia, 2) na způsoby, kterými je diverzita konstruována na základní škole, kde studenti realizují svou výukovou praxi. Projekt přichází s inovativním metodologickým přístupem a rozšiřuje zatím v českém kontextu spíše ojedinělý etnografický výzkum ve vysokoškolském prostředí. Projekt obohatí poznání v této oblasti 2 studiemi v časopisech indexovaných v databázi WOS a 3 studiemi v časopisech indexovaných v databázi SCOPUS.
Klíčová slova
diversityteacher educationstudent-teachersuniversityclassroomethnography
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 23 (SGA0201900001)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
19-06763S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Ethnography of Diversity in Pre-Service Teacher Education
Anotace anglicky
The research will explore theoretical and practical aspects of pre-service teacher education in relation to the pressing issue of diversity. Diversity is conceptualized as negotiated in everyday interactions. The research is situated in the tradition of school ethnography and employs multi-sided ethnography, which is suitable for the simultaneous study of the links among multiple related contexts (the university and the lower-secondary school environment). The research focuses on 1) the ways in which students in a Master’s teacher education program become acquainted with the principles of working with diversity during the general education courses, 2) the ways in which diversity is constructed at the lower-secondary schools where the students do their teaching practice. The project introduces an innovative methodological approach and expands ethnographic research in the university environment. The outcomes include 2 studies in journals indexed in WOS and 3 studies indexed in SCOPUS.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AM - Pedagogika a školství
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2019
Ukončení řešení
31. 12. 2023
Poslední stav řešení
—
Poslední uvolnění podpory
12. 5. 2021
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP22-GA0-GA-R
Datum dodání záznamu
22. 2. 2022
Finance
Celkové uznané náklady
4 548 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 395 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
153 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
4 548 tis. Kč
Statní podpora
4 395 tis. Kč
96%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Doba řešení
01. 01. 2019 - 31. 12. 2023