Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Filozofická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
On present practice and some possibilities of development of teachers work
Anotace anglicky
Teachers and innovation. On present practice and some possibilities of development of teachers work. The project deals with the problem of implementation of innovation in the teachers` work. It is based on contemporary ideas of innovation of the schoolwork with special attention to two aspects: the growing autonomy of the teacher and personal and professional development of the teachers. Innovation is understood as objectiveness of implementation of innovations in the school and objectiveness of theprocess of implementation. The goal of the project is to indicate what are impulses for implementation of innovations and to describe the innovative processes from planning to evaluation. Further, it will look for an answer to the questions whether theexperience of the innovative teachers is useful for common school practice and what ways of support of innovations are most effective. The methods for this decision are questionnaires and case studies. The results of the study of the literature, results
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt si kladl za cíl popsat inovativní procesy, nalézt odpověď na otázku, zda a za jakých podmínek je zkušenost inovativních učitelů přenosná do běžné školní praxe, z popisu procesů zavádění inovací do práce učitele pak odvodit, jakými mechanismy lze
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2002
Ukončení řešení
1. 1. 2004
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2005/GA0/GA05GP/U/N/A:8
Datum dodání záznamu
23. 7. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
361 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
361 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč